Eğer yeni kurduğunuz firmanın başarılı ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, doğru temsili yakalamanız gerekir. Girdiğiniz sektörde başarılı ve sağlam bir yere sahip olmak için, marka yaratmanız gerekir. Doğru bir marka çalışması yaparak, hizmet verdiğiniz alanda tanınabilir ve ürünlerinize olan rağbeti yüksek bir noktaya taşıyabilirsiniz.

Yeni Marka Üretirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Marka yaratma sürecinde ilk aşama, plan ve programın çıkarılmasıdır. Sağlam temellere sahip bir kimliğin yaratılması için sürecin titizlikle kurgulanması gerekir. Hizmet ve ürünlerinizin yanı sıra prensiplerinizi de temsil eden kurumsal bir kimlik inşasına ihtiyacınız vardır. Bunun yanı sıra markanızın ve ürünlerinizin her yönüyle tescil edilmesi, yeni marka yaratırken dikkat edilmesi gereken önemli konulardan biridir.

Yeni Marka Üretimi Nedir?

Marka üretimi süreci, firmayı temsil eden kimliğin oluşturulmasıdır. Sektörde faaliyet gösterirken bunu tüzel kişiler üzerinden yapmak gerekir. Söz konusu tüzel kişilik; isim, görsel, prensip ve iletişim prosedürlerini ifade eder. Tüm bu kurumsal kimlik unsurlarını bir araya geldiğinde kurumunuz, marka olarak tanımlanır.

Marka yaratma aşamasında logo, isim ve diğer kimlik unsurları önemli konulardır. Görsel öğeler, isim ve motto bir kurumu, marka yapan değerlerdir. Başarılı bir marka oluşturabilmeniz için iyi bir kimlik yaratmanız gerekir. Kimlik yaratmak, yeni marka üretiminde ilk durağınız olacaktır. Şirketin güçlü bir kimliğe sahip olması, piyasada rekabet gücünü de artıracaktır.

Yeni Marka Üretiminin Temelleri

Sıfırdan yeni bir marka üretmek için öncelikle hedeflerinizi belirlemelisiniz. Şirketinizin faaliyet gösterdiği sektörde nasıl bir yere sahip olacağına karar vererek, sürece başlayabilirsiniz. Bu aşamada doğru karar vermenin ilk adımı ise pazar araştırmasıdır.

Markanızın sert piyasa koşullarında başarılı olabilmesi için müşterilerinizin sizi rakiplerinizden ayırt edebileceği özelliklerin bulunmasına ihtiyacı vardır. Bu da marka tanımlama ile mümkün olur. Hizmetlerinizi, ürünlerinizi, bakış açınızı bu süreçte belirlemeniz son derece önemlidir. Görsel öğelerle, isim ve iletişim çalışmalarıyla iyi bir anlatı oluşturabilirsiniz. Bu sebeple gerekli patent ve tescillerin alınması son derece önemlidir.

Yeni Marka Üretirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kurumsal kimliğin değiştirilmesi genel olarak prestij, dolayısıyla da hedef kitle kaybını beraberinde getirecektir. Bu sebeple kalıcılığı hedeflemek marka olarak önem vermeniz konular arasında ilk sıradadır. Birçok sektörde lider markaların kimliklerinde ana öğeler, kuruluşundan itibaren muhafaza edilir.

Etkili ve başarılı bir marka yaratmak için şu hususlara dikkat etmelisiniz;

  • Marka kimliğinin; ürün ve hizmeti temsil etmesi gerekir.
  • Seçilen marka ismi akılda kalıcı ve hatırlanabilir olmalıdır.
  • Pazarlama kanallarının, tescilden önce belirlenmesi gerekir.
  • Kimlik yaratma sürecinde hedef kitle odak noktaya alınmalıdır.
  • Logo ve görsel tasarım unsurları hedef kitleye hitap etmeli ve tescilleri yapılmalıdır.
  • Sosyal medya ve tanıtım stratejilerine karar verilmelidir.

Bu hususlara bir bütün olarak dikkat etmeniz başarılı bir marka kimliği yaratmanıza yardımcı olacaktır. Ayırt edici bir marka oluşturarak, hedef kitleniz içerisinde güçlü bir temsile sahip olabilirsiniz.

Marka Üretiminde Hangi Adımlar İzlenmelidir?

Marka üretim stratejilerinize karar verirken öncelikle ilkelerinizi belirlemeniz gerekir. Yaratacağınız markanın rakiplerinden ayırt edici çizgileri bu dönemde belirlenmelidir. Bu durum müşterilerin sizi tercih etmesinde önemli bir konudur. İletişim, reklam, tanıtım ve tescil gibi konulara önem vermeniz, markanızın sağlam bir zeminde büyümesine yardımcı olur.

Müşteri Profilinizi Tanıyın

Bir ürün ya da hizmet mutlaka bir hedef kitleye hitap etmelidir. Siz de ürettiğiniz ürün ve hizmeti hangi kullanıcıların tercih edebileceğini belirlemeli ve müşteri profili oluşturmalısınız. Başarılı bir marka üretimi için öncelikle hedef kitlenin tanınması gerekir. İletişim ve tanıtım çalışmalarının tamamının bu hedef kitleye yönelik yapılması gerekir.

Müşteri profilinizi belirleyen temel kriterler şu şekildedir; yaş aralığı, gelir düzeyi, cinsiyet, lokasyon, kullandıkları sosyal medya platformları, alışveriş alışkanlıkları, çevreyle kurulan ilişkiler, takip ettikleri fenomenler, ünlüler ve yayınlar.

Hedef kitlenin belirlenmesi, markalaşma sürecini de kolaylaştıracaktır. Bu aşamada markanızın tüm varlıklarının yasal olarak korunduğundan da emin olmanız gerekir. Genel olarak müşteriler, güvenebilecekleri markaları tercih edecektir. Bu süreçte de tescil son derece önemli konulardan biridir.

Markanızı Farklılaştıran Özellikler

Yeni marka üretirken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de sizi rakiplerinizden ayıran özelliklerin belirlenmesidir. Müşterileriniz sizden ürün ve hizmet aldığında ayrıcalıklı hissetmelidir. Bu çizgileri ortaya koymak geniş bir kitleye ulaşmak ve başarılı olmak açısından önemlidir.

Ürettiğiniz ürün ve hizmetlerde ergonomik tasarımlar, pratik bir kullanım, şık görünüm ve eşsiz olmanız sizi rakiplerinizden ayıracaktır. Bu sebeple mutlaka eşsiz bir marka değeri yaratmalısınız. Bu konuda ürettiğiniz ürünlerin patentini almanız size fazlasıyla avantaj kazandıracaktır.

Rakiplerinizi İnceleyin

Markanızı rakiplerinizden daha farklı ve ayrıcalıklı şekilde konumlandırmak için öncelikle onları tanımalısınız. Rakiplerinizin ürettiği ürünleri, hizmetleri ve pazarlama çalışmalarını bilmek size önemli avantajlar kazandırabilir. Bu sayede aynı sektörde bulunan firmaların güçlü ve zayıf yönlerini tanıyabilirsiniz. Bu da marka değeri oluştururken size daha iyi bir yol haritası çıkarmakta yardımcı olur.

Rakiplerinizin müşterilerle ilişkisini tanıyarak, detaylı bir analiz yapabilir ve reklam, tanıtım çalışmalarında daha başarılı bir plan yapabilirsiniz.

Logo Tasarımı ve Slogan Belirleyin

Yaratıcı bir logo ve slogan, başarılı bir marka oluşturmanız için önemli kriterler arasında yer alır. Müşteriler bir markayı gözünde canlandırırken öncelikle markanın logosunu ve mottosunu hatırlar. Bu öğelerin hizmet ve mesajlarınızı yansıtması gerekir.

Logo ve slogan seçiminizin basit ve anlaşılır olması, müşterilerin sizi hatırlaması için son derece önemlidir.

Marka Tescili ve Patent

Başarılı bir marka yaratmak istiyorsanız, sektörünüzde her anlamda eşsiz olmanız gerekir. Markanızın logosundan mottosuna, tasarımlarınızdan üretimlerinize kadar tüm adımlarda müşteriye eşsiz olduğunuzu yansıtmalısınız. Bunu sağlamanın en iyi yolu ise marka tescili ve ürün patentlerinin alınmasından geçer. Hem yurt içinde hem de yurt dışında gerekli tescilleri yaptırarak, markanızı yasal olarak koruma altına alabilirsiniz. Bu sayede başarılı ürünlerinizin taklit edilmesinin önüne geçebilirsiniz. Bu durum markanızın prestiji açısından son derece önemlidir.

Siz de markanızın tescili, ürünlerinizin patentleri ve yasal güvence işlemleriniz için Alkan Patent ile iletişime geçebilirsiniz. Alkan Patent sayesinde alacağınız tescil ve patentler sayesinde, prestijinizi arttırdığınız gibi ürün ve hizmetlerinizi yasal güvence altına alabilirsiniz. Bu durum ürünlerinizi korumak kadar müşterilerin gözündeki prestijinizin artması açısından da önemlidir. Hemen bizimle iletişime geçerek gerekli bilgileri detaylı bir şekilde alabilir, başarılı bir marka inşasına daha sağlıklı bir şekilde başlayabilirsiniz.