Markalaşma süreci; bir firmaya ait olan ürün ve hizmetlerin rakip işletmelerden ayrılmasını sağlayan, özgün içeriklerin dijital ve basılı yayın kanallarıyla paylaşmasını barındıran çalışmaları ifade eder. Markalaşma sürecinde atılması gereken birçok adım ve dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır. Bu çalışmalarda ilgili firmaların ilkelerine ve vizyonuna bağlı olarak hedef kitleye ulaşması amaçlanmaktadır. Kısacası, markalaşma süreci; ürün ve hizmetlerin tanıtım çalışmalarından satış ve pazarlama aksiyonlarına kadar olan tüm aşamaları ifade etmektedir.

Markalaşma Süreci ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yeni bir marka oluşturma sürecinde en önemli aşama marka kimliğinizi oluşturmaktır. Marka kimliği, sizi diğer firmalardan ayırt eden tüm özelliklerdir. Yeni bir girişimde marka kimliğinin yaratılması için; logo, motto, isim gibi tüm detaylara dikkat edilmesi gerekir. Markalaşma sürecinde; özgün bir fikir ya da ürünün PR çalışmaları, pazarlama kanalları ve hedef kitlenin belirlenmesi önemli aşamalardır. Bu noktada tüm süreç içerisinde dikkat etmeniz gereken ürün ve hizmetlerin tasarımların yansıtılması ve özel bir stratejinin oluşturulmasıdır. Özellikle ticari faaliyetlerinize yeni başlıyorsanız, sürecin doğru ve sağlıklı bir şekilde ilerlemesi büyük önem taşır. Marka bilinirliğinizi artırmak ve başarının sürdürülebilirliği; markalaşma sürecinin bir sonucudur.

Markalaşma Sürecinde Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Markalaşma sürecinin yönetiminde dikkat edilmesi gereken pek çok aşama vardır. Başarılı bir markalaşma sürecinin doğru bir şekilde yürütülmesi için özel bir stratejiye ihtiyacınız vardır. Bunun yanı sıra atacağınız adımları önceden belirlemek, size birçok avantaj sağlayacaktır.

Marka Kimliği Oluşturun

Markalaşma sürecinin en önemli kısmı, markanız için bir kimlik oluşturmaktır. Bir işletmeyi somut olarak ortaya koymadan önce, nasıl bir izlenim yaracağınıza karar vermeniz gerekir. Marka kimliği; logonuzdan, ilkelerinize kadar pek çok adımı kapsar. Markanızın duruşu, tasarımsal çalışmaları, iletişim dili gibi konulara karar vermeli ve marka kimliğiniz üzerinde çalışmalar yürütmelisiniz. Uzun vadeli bir başarı için müşterilerin üzerinde marka algısı çok güçlü ve eşsiz olmalıdır.

Bilgili ve Eğitimli Bir Ekip Kurun

Markalaşma sürecinin önemli adımlarından biri ekibinizin bilgili ve eğitimli olmasıdır. Marka kimliğinize karar verdikten sonra bu konu üzerinde çalışmaya başladığınız anda ekibinizi de buna dahil etmeniz gerekir. Bunun temel nedeni ekibinizin marka kimliğini pazarlama, satış, tanıtım ve müşteri ilişkileri konusunda dışarıya yansıyacak olmasıdır. Markanızın dışarıdan nasıl görüneceği doğrudan ekibinizle ilgilidir. Marka kimliğinizle ilgili olarak prosedürleri belirleyebilir ve ekibinizi bu prosedürleri takip etmesi ve uygulaması yönünde eğitebilirsiniz. Marka olarak yaptığını tüm çalışmaların bir bütünün parçası olması gerekir. Bunun için ekibinizin eğitilmesi ve bilgilendirilmesi son derece önemlidir.

Müşterilerle İlişkinizi Güçlendirin

Markanızı oluşturma aşamasında üzerinde durmanız gereken önemli bir diğer konu da müşterilerle ilişkilerinizdir. Müşterilerle ilişkinizi güçlendirmek, satış öncesinde ve sonrasında kaliteli bir destek sunmak, farklı kanallar üzerinden hedef kitleye destek sağlamak ve hızlı dönüşler yapmak, müşteri sadakati açısından son derece önemlidir. Müşteri sadakati, markalaşma sürecinin kuvvetli bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Müşterilerle ilişkinizin güçlenmesi markalaşma sürecinin kolaylaşmasını sağlar. Müşterilerinizin temel sorunlarını çözmeniz, güvenilir bir marka algısı oluşturmanızı sağlayacaktır. Markaya olan güvenin artması, marka bilinirliğinizi de pozitif yönde etkiler.

Trendleri Yakalayın

Markalaşma sürecinde bir diğer önemli konu ise trendleri takip etmektir. Bunun temel nedeni markanızın güncel kalmasını sağlamaktır. Marka kimliğinizi oluşturmanın önemli aşamalarından biri güncel kalmanız ve gelişmeler karşısında verdiğiniz tepkilerdir. Trendleri yakalamak ve yeniliklere ayak uydurmak; tüketicilerin beklentilerini karşılamak açısından önemli bir aşamadır. Bu noktada hedef kitlenizin beklentilerini karşılayarak potansiyel müşterileri de markanıza yaklaştırabilirsiniz.

Tanıtım Çalışmalarında Bütünlük Sağlayın

Marka kimliğinin dışarıya en iyi şekilde yansıtılabilmesi adına tanıtım çalışmalarının bir bütün olması gerekir. Farklı platformlarda farklı yöntemlere başvursanız dahi, tek bir reklam ve pazarlama stratejisi oluşturmanız gerekir. Markalaşma süreci ve kurumsallık; tasarımlarda ve görsellerde kullanılan dilde, renklerde ve seçimlerde bütünlük gerektirir.

Bu bütünlüğün sağlanmaması, hedef kitleye farklı mesajlar gitmesine neden olacaktır. Bu durum kurumsallık algısına zarar vererek markalaşma sürecini olumsuz etkileyecektir. Hedef kitleniz, sizinle ilgili tasarımları, görselleri ve mesajları gördüklerinde sizinle doğrudan bağlantı kurabilmektedir. Uzun süreli bir çalışma olması bakımından bu tasarımsal ve iletişimsel bütünlüğün tüm platformlarda korunması gerekir.

Kullanıcı Deneyimini Güçlendirin

Markalaşma sürecinin önemli konularından biri de kullanıcı deneyimidir. Kullanıcı deneyimi, ürün ve hizmetlerinizin müşterilere kolay ve güvenli bir şekilde ulaşmasıyla ilgilidir. Özellikle e-ticaret yapmayı planlayan bir markanız varsa, kullanıcıların alışveriş deneyimlerini de sürekli olarak geliştirmeniz gerekir. Markalaşma ve kurumsallaşma sürecinde e-ticaret yönetimiyle satış sektörde öne çıkmanız açısından son derece önemlidir.

Kullanıcıların aradıkları ürünlere kolayla ulaşmaları ve ödeme sayfalarının basit adımlarla geçilebilmesi gerekir. Bununla birlikte tüm web sayfanızın kullanıcı dostu olması, markanızın tanınırlığının artması ve kimliğinin güçlenmesi açısından önemli bir konudur.

Eşsiz Olun

Markalaşma sürecinin en önemli konusu özgün olmaktır. Bunu sağlamanın en iyi yolu ise şirket adı, logo, motto, özgün ürün ve hizmetlerin yaratılmasıdır. Bu sayede hedef kitlenin sizi çok daha rahat biçimde hatırlamasını sağlayabilir ve markanıza olan güveni artırabilirsiniz. Bu durum marka değeri açısından pozitif algının oluşmasına neden olacaktır.

Markanızın adının, logosunun, mottosunun, ürettiği ürünlerin ve sağladığı hizmetlerin tescil edilmesi ve yasal koruma altına alınması da önemli bir diğer konudur. Bu durum hem markanızı kötü niyetli üçüncü kişilere karşı koruyacak hem de hedef kitlenin gözünde daha güvenilir olmasını sağlayacaktır.

Markanızla ilgili olarak her türlü tescil ve patent işleminin olumlu sonuçlanması için Alkan Patent olarak daima yanınızdayız. Bizimle iletişime geçerek, markanızı tescil ettirebilir, ürünlerinizin patentini alabilir bu sayede markalaşma sürecinizi çok daha etkin biçimde yürütebilirsiniz.