Kurumsal kimlik olarak bilinen kavram, isminden de anlaşılacağı üzere bir kurumun, firmanın, vakfın ya da başka kuruluşların hem şirket içi hem de şirket dışında olan davranışı, duruşu ve imajını temsil eden bir ifade olarak kabul edilir. Marka bilinirliğini de hedef kitlenin şirketi tanıma şeklini ifade eden kurumsal kimlik, bir nevi şirketin kimliği olarak bilindiğinden oldukça önemlidir.

kurumsal kimlik nedir

Bir başka deyimle kurumsal kimlik, kurumun iç ve dış dünyada görünen yüzü olarak kabul edilir.  Kurumsal kimliğin oluşturulması, ortaya çıkması muhtemel olan kimlik kargaşalarının önüne geçen önemli bir unsurdur. Bununla birlikte çok iyi bir şekilde tasarlanmış olan bir kurumsal kimlik, müşterilerin ya da firmaların hitap ettiği hedef kitlenin gözünde saygı ve prestij elde etmelerini sağlar. Akılda kalıcı, etkili bir şekilde oluşturulan kurumsal kimlik markanın herkes tarafından benimsendiği takdirde, hedef kitle ve müşterilerin gözünde firmaya olan güveni arttırır.

Her sektörde, çok ciddi bir yarış ve rekabetin söz konusu olduğu bilinen bir gerçektir. Her marka rakiplerini geride bırakarak bir adım öne geçmek ve bu sayede fark yaratmak için çaba göstermek zorundadır. Ancak bu şekilde ayakta kalmak ve firmayı her geçen gün büyütmek mümkün hale gelir. Bu anlamda kurumsal kimlik: küçük, orta ya da büyük fark etmeksizin her marka için çok önemli bir yere sahiptir.

İşletme ve kurumunu daha özgün ve profesyonel göstermek isteyen herkesin tutarlı bir kurumsal iletişim ve kurumsal kimliğe sahip olması şarttır. Her zaman aynı yazı tiplerinin ve aynı renk paletinin kullanılması bu konuda önemli bir detaydır. Ayrıca logoyu doğru yere konumlandırmak markanın güvenilir ve profesyonel çalışmalar yaptığına dair önemli bir işarettir. Çevrimiçi iletişimde benzer bir üslup geliştirerek kurumsal iletişimle hareket etmek, kurumsal kimlik çalışmalarının önemli bir parçası olduğundan daha nitelikli bir duruş ortaya koyma konusunda yardımcı olur.

Herhangi bir işletme, kurumsal kimlik oluşturulma sürecini tamamladığında kurumun geniş kitleler tarafından tanınmasını ve marka bilinirliğini arttırmış olur. Bu sayede işletme herkes tarafından daha hızlı şekilde hatırlanır ve sektörde kendisine ait özel bir iz bırakır. Kurumsal iletişim, kurumsal davranış ve detayların birlikte kullanılması ile birlikte kurumsal kimliği oluşturur. Dolayısıyla hedef kitlenin gözünde kurumsal bir imaj oluşturulmuş olur. Kurumsal imaj olumlu olduğunda, dolaylı olarak kurumun prestiji ve itibarı da aynı şekilde artacaktır.

Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur?

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde, kurumsal kimlik öğelerinin birbirinden farklı seçeneklerinin olduğunu söylemek mümkündür. Bir firmanın ürettiği ürün ve ürün ambalajları, firma tarafından düzenlenen sergi ve fuarlar, firmaya ait tabelalar, dosya ve zarf seçimi, kurum içi ya kurum dışı kullanılan antetli kağıt çeşitleri, firma elemanlarının kişisel kartvizitleri, firma adına oluşturulan tahsilat mektupları, vermiş olunan sertifikalar, firmanın katalog, reklam ve broşür seçimi dahil kurumsal kimliğe ait birçok öğeden söz etmek mümkündür.

Her kurumsal kimliğin günümüzde birde dijital penceresinin olduğu unutulmamalıdır. Başka bir deyişle firmanın internet sitesinde gerçekleştirdiği çeşitli dijital yöntemler kurumsal süreç adı altında kabul edilir. Kurumsal kimliğin oluşturulma süreci, çok önemli konular arasında yer alır. Kurumsal kimlik oluşturma süreci maddeler olarak şu şekilde sıralanabilir:

  • Öncelikle firmalar ne istediklerine net bir şekilde karar vermelidir. Yapılacak her işlem tek tek belirlenir ve onaydan geçer. Sonrasında tasarım aşamasına geçmeden önce detaylı bir planlama ile süreç tekrar edilir.
  • Tasarımı oluşturmak için gerekli adım atılmadan önce, zamanın gereklerini göz önünde bulundurarak buna uygun hareket etmek gerekir. Firma ancak bu şekilde daha çağdaş, yenilikçi ve herkes tarafından kabul edilebilir bir imaj kazanabilir.
  • Bu süreçte alanında uzman kişiler tarafından sunumlar hazırlanması gerekir. Firmada yetkili kişiler tarafından bu sununlar tek tek incelenir ve geçer bir not verilir. Firma tarafından onay almayı başaran sunumlar aktif şekilde kullanılmaya başlanır.
  • Her tasarım üzerinde firma yetkililerin özel taleplerine göre bazı değişiklikler söz konusu olabilir. Yani tasarım firmanın beklenti ve isteklerine göre uygun olacak şekilde revize edilebilir.
  • Hazırlanan tasarımlar gerekli olan her alan için basıldıktan sonra yayılmaya başlanır. Kurumsal kimlik oluştururken, bu süreçte zamanlama ve öncelikli olarak hedef kitle tespiti son derece önemlidir. Aksi halde sürecin başarısızlıkla sonuçlanması kaçınılmaz olacaktır. Bununla birlikte firmanın ciddi bir şekilde prestij kaybı ile karşı karşıya kalacağını da söylemek gerekir.

Birçok başarısızlıkla sonuçlanan kurumsal kimlik çalışması olduğunu bilmekte fayda vardır. Kurumsal kimliğin neden önemli olduğunu ortaya koyan maddeler şu şekilde sıralanabilir:

  • Kurumsal kimlik markanın kullanıcıların ve toplum nezdinde belirli bir saygınlık seviyesine ulaşmasını sağlar,
  • Markanın sahip olduğu gerçek kimlik, ancak bu şekilde dışarıya en iyi şekilde yansıyabilir,
  • Markayı rekabet ortamında bir adım öne taşıyarak başarıya daha çok yaklaştırır,
  • Kurumsal kimlik sayesinde marka çalışanları aidiyet duygusu ile çalışmaya devam edebilir,
  • Kurumsal kimlik öğeleri tek tek oluşturulduktan sonra Türkiye Patent ve Marka Kurumu tarafından verilen patent belgesiyle mutlaka koruma altına alınması gerekir. Bu patent sayesinde firmaya ait olan her türlü bilgi ve görsel, üçüncü kişiler tarafından çoğaltılamaz ve satılamaz hale gelir. Kurumsal kimlik oluşturan her firma ve kurum kurumsal kimlik öğelerini kullanarak özgünlüğünü ispat etmiş olur.

Kurumsal kimlik sayesinde her işletme, sektörde yer alan diğer işletmelerden çok daha farklı ve kaliteli olduğunu ortaya koyma fırsatı yakalar. Tüketiciler için ürün ya da hizmet satın alırken markanın güvenilir olması önceliklidir. Markanın kendisi kadar önemli olan diğer bir detay da markanın doğru bir şekilde korunmasıdır. Yani bu anlamda marka tescili gerekli olan çok kıymetli bir belgedir. Marka tescili yapıldığında, işletmelerin marka hakları korunur ve ancak bu sayede kuruma ait kimliğin ve özgün bilgilerin üçüncü kişilerin kopyalama yapmasının önüne geçilir.

Türk Patent ve Marka Kurumu, ülkemizde marka tescilini çok önemseyen nitelikli bir kurum olarak karşınıza çıkar. Kurumsal kimlik öğeleri arasında dikkat çeken ambalaj, logo gibi çeşitli tasarımların her bir detayı özenle bir araya getirilir ve markanın ortaya çıkmasını sağlar. Özenle hazırlanan bu tasarım öğelerinin Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından verilen bir patent belgesi ile korunması son derece gereklidir. Ancak bu şekilde kurumsal kimlik çalışmaların üst düzey verim elde etmek mümkün hale gelecektir.

Kurumsal Kimlik Alkan Patent Farkıyla

Kurumsal kimlik oluşumu için tercih edilen markanın güvenilir ve kaliteli bir hizmet anlayışına sahip olması çok önemlidir. Ancak bu şekilde sektörde rakiplerinizin önüne geçerken saygın bir duruş oluşturabilir ve işletmeniz adına farklı olmanın ilk adımını atabilirsiniz. Bu anlamda Alkan Patent uzun yıllara dayanan çalışma tecrübesi ve müşteri odaklı hizmet anlayışı sayesinde başarıyı yakalayan son derece profesyonel bir firmadır.  Marka serüveniniz için güvenilir, sizi düşünen ve sorunlarınıza akılcı çözümler getiren bir yol arkadaşı aradığınızda firmamız her an sizinledir. Geleceğe yönelik sizi güvende hissettirecek her detayı sizin adınıza takip eden Alkan Patent ile kurumsallaşma yolunda ilk adımı atabilir, firmamızın deneyimli uzman kadrosunun verdiği nitelikli hizmeti hemen yaşayabilirsiniz. Alkan Patent güvencesi için web sitemizde yer alan iletişim numaralarından bize ulaşabilir, sizde firmamızın sunduğu kaliteyi tek tıkla fark edebilirsiniz.